2011-06-15Өнөөгийн бидний амьдарч байгаа дэлхий маань мэдээллийн технологийн хөгжил тэр тусмаа бидний нэрлэж
хэрэглэж заншаад байгаа Facebook болон Twitter гэх Social сайтууд хүчээ аван нэгэнт өөрсдийн байр суурийг эзэлжээ. Түүнийг даган байгууллага болон хувь хүмүүс ихээр хэрэглэж улмаар эдгээр сайтуудаар дамжуулан өөрсдийн байгууллага болон бүтээгдэхүүн үйлчилгээгээ сурталчлах нь элбэг болж Интернэт дэх нэг ёсны өрсөлдөөн бий болсон билээ.
Ер нь маркетингийг ямар нөхцөлд, ямар хүмүүст, хэрхэн хийдэг вэ? Та эдгээр асуултанд хариулахад л бараг тэр зүйл тань Facebook, Twitter-т байгаа… Эргэлзэж байна уу тэгвэл үргэлжүүлээд уншаарай. Яагаад гэвэл Эдгээр хоёр сайтад маркетинг хийх өөрсдийн байгууллагын тоглолтыг тавих бүрэн таатай нөхцөл байна.
Нэгдүгээрт: Хэрэглэгчид олноор хаана байна? Хариулт: Facebook болон Twitter-т
Хоёрдугаарт: Хэрэглэгчийн боловсролын төвшин? Хариулт: Адилгүй ч гэсэн ихэнх нь Интернэт хэрэглэх бүрэн чадвартай байгаа.
Гуравдугаарт: Харин хэрхэн үр бүтээлтэй хэрэглэх талаар миний бие бяцхан зөвлөгөө өгье гэж бодлоо.
Twitter болон Facebook-ийг хэрхэн зохистой ашиглах талаар:
1. Tools буюу багажуудыг ашиглах
Яагаад багаж ашиглах, багаж гэж юу вэ? хэмээн бодож байгаа байх. Твиттэр болон Фэйсбүүк-ийн судалгаа болон ашиглах тал дээр зөвхөн бид нар биш дэлхий даяар бодож боловсруулж өдөр болгон шахуу шинэ сайтууд болон хэрэгслүүд, Програмууд бий болдог. Жишээ болгон хэд хэдэн сайтын талаар танилцуулья.
– Socialoomph - Tools to Boost Your Social Media Productivity
Энэхүү сайт нь хамгийн хэрэгцээт сайтуудын нэг яагаад гэвэл:
- Та өөрийн твиттэр болон фэйсбүүк дансыг холбох боломжтой.
- Твиттэрээр дагагчиддаа Auto DM буюу Автомат Direct Message илгээх боломжтой. (Таныг дагасан тохиолдолд таны оруулсан мессеж шууд дагагчид DM-р очно.)
- Бүх л төрлийн URL shortener ашиглаж болно. (Доор дэлгэрэнгүй URL Shortener-н нэг сайтыг дурдана)
- Өөрийн твийтийн талаар бүх л төрлийн тайлан Report гаргаж авах боломжтой.
- Нууцлал мэдээж өндөр
- Нэг биш олон Твиттэр Фэйсбүүк нэмэх боломжтой.
Гэхдээ энэ сайт нь 2 хэрэглэгчийн ангилалтай харамсалтай нь Free (Үнэгүй) болон Professional (Мэргэжлийн буюу төлбөртэй) , үнэгүй төвшинд өөрийн дагагчиддаа Auto DM илгээх болон өөрийн твийтийг хэдэн цагт илгээхийг тааруулах боломжтой.
– http://bit.ly/ Shorten & Share | bitly | a simple URL shortener
Сайтын үндсэн зорилго нь таны бичсэн URL буюу хаягийг бага болгож оруулах энэ нь 140 тэмдэгтийг л зөвшөөрдөг Твиттэрийн статус хэсэгт илүү олон үг бичих боломжийг олгож байна гэсэн үг. Үүнийг л URL Shortener гээд байгаа юм. Мөн өөрийн богиносгон Нийтэлсэн вэб хаягийг хэдэн хүн хичнээн удаа дарсныг үзэх боломжтой нь үнэхээр давуу талтай. Бусад сайтууд энэхүү Url Shortener-ийг хүлээн зөвшөөрч түүнийг ашиглах горимтой байдаг та хэрэв bit.ly ашиглая гэвэл өөрийн дансны нэр болон Api Key-ийг оруулж өгөх боломжтой мөн нэг биш олон Твиттэр Фэйсбүүк нэмэх боломжтой.
За мэдээж эннээс гадна маш олон төрлийн сайтууд байдаг. Тэдгээрийг доор ангилж орууллаа.
Багаж болон Үр бүтээлтэй Програмууд
Twittercal – Энэхүү сайт нь таны Твиттэр дансыг Google calendar – тай холбож шинээр Event үүсгэх зэргийг өөрийн твиттэр данснаас удирдах боломжийг олгодог болно.
Twuffer – Та өөрийн хүссэнээрээ твийтээ ирээдүйд твийтлэхээр тааруулах боломжтой.
GroupTweet – Өөрийн Группын найзууддаа зөвхөн Твиттэр мессеэж илгээх боломжтой.
TwitPic – Твиттэрт өөрийн зургаа бусадтай хуваалцах боломж. Та өөрийн гар Утас болон өөрийн Твиттэр дансыг ашиглан оруулах боломжтой.
StrawPoll – Маш хэрэгтэй гэж хэлж болох Санал асуулга үүсгэх боломжтой app (Хэрэгсэл).
Twittonary – Твиттэрийн толь бичиг, Твиттэртэй холбоотой зарим үг хэллэгийн тайлбар толь гэх үү дээ.
TwitWall – Өөрийн хүссэн Медиаг оруулах боломжтой. Видео, зураг, дуу гээд л.
Твиттэр судалгаа болон Шинжилгээ
TweetStats – Таны дагагчидийг цаг болон сараар өсөлт бууралт зэргийг Графикаар харуулах чадвартай.
Twitter Grader – Хамгийн түгээмэл ашиглагддаг сайт. Та өөрийн болон бусдын дэлхий даяар болон тухайн улсдаа хэд дээр эрэмбэлэгдэж байгааг харуулдаг.
Twist – Твиттэр Трэндүүдийн хамгийн халуухан өрнөж буй сэдвийг харуулах болно.
Бусад зөвлөгөө:
1. Нэр
Байгууллагын болон брэндийн твиттэр үүсгэхэд асуудалгүй байх харин шинээр үүсгэж байгаа тохиолдолд дараах зүйлсийг анхаарах нь зүйтэй.
- Хэт урт нэр
- Ямар ч утга илэрхийлэлгүй нэр
- Дахин давтагдашгүй
- Өвөрмөц сонсголонтой бас дуудлагатай гэх мэт
2. Дизайн өвөрмөц байвал мэдээж хүн болгон Follow эсвэл Like хийх маш өндөр магадлалтай байдаг.
Twitter-ын арын дэвсгэрийг ухаалгаар оруулсан жишээ:
https://twitter.com/#!/robingood Арын дэвгэр болон Харагдах байдал:
Арын дэвсгэр дэх зурганд өөрийн бусад Профайл болон өөрийн зурагаа оруулах нь үнэхээр ухаалаг алхам байх болно.
Facebook хуудсын дизайн Жишээ:
Alexandre Oudin
За ингээд өөрийн байгууллагын эсвэл хувийн Дансаа яаж хэрхэн үр дүнтэй ашиглах тал дээр бага ч гэсэн зөвлөгөө өгж чадсан байх гэж найдаж байна.
Фэйсбүүк /судалгаа/
Дэлхий нийтээр өргөн хэрэглэдэг хамгийн том сошиал нетворк болох фэйсбүүк.ком сайтын талаархи судалгааг энд оруулая.
Фэйсбүүк сайт нь нийт 213 улсын 698.268.340 хэрэглэгчтэй ба орон орны хэрэглэгчдын жагсаалтаар нь харвал.
1. United States - 150 192 400
2. Indonesia- 38 163 420
3. United Kingdom- 29 759 680
4. Turkey- 29 040 360
5. India- 27 706 120
6. Mexico- 26 091 400
7. Philippines- 24 792 320
8. France- 22 577 940
9. Brazil- 20 031 160
10. Italy- 19 643 200
11. Germany- 18 961 540
12. Canada- 16 632 080
13. Argentina- 15 291 140
14. Colombia- 14 410 120
15. Spain- 14 296 620
16. Malaysia- 11 039 040
17. Australia- 10 368 720
18. Thailand- 10 113 120
19. Taiwan- 9 648 940
20. Venezuela- 8 973 600
21. Chile- 8 417 800
22. Egypt- 7 558 480
23. Poland- 6 271 920
24. Peru- 6 029 540
25. Russia- 4 671 140
26. Pakistan- 4 569 880
27. Netherlands- 4 387 120
28. Sweden- 4 386 140
29. Belgium- 4 213 700
30. Saudi Arabia- 3 947 380
31. South Africa- 3 930 420
32. Portugal- 3 806 500
33. Hong Kong- 3 683 020
34. South Korea- 3 664 840
35. Japan- 3 608 780
36. Morocco- 3 525 380
37. Israel- 3 412 960
38. Romania- 3 383 260
39. Greece- 3 376 800
40. Czech Republic- 3 317 560
41. Hungary- 3 315 860
42. Ecuador- 3 198 820
43. Nigeria- 3 183 240
44. Serbia- 2 838 240
45. Denmark- 2 703 560
46. Switzerland- 2 638 360
47. Austria- 2 559 120
48. Tunisia- 2 558 280
49. Singapore- 2 464 820
50. Norway- 2 455 760
51. United Arab Emirates- 2 297 340
52. Algeria- 2 207 620
53. Dominican Republic- 2 177 380
54. Bulgaria- 2 155 360
55. Finland- 2 019 660
56. New Zealand- 1 998 320
57. Ireland- 1 993 580
58. Slovakia- 1 820 600
59. Bangladesh- 1 650 640
60. Vietnam- 1 630 280
61. Jordan- 1 613 500
62. Ukraine- 1 483 300
63. Puerto Rico- 1 470 980
64. Guatemala- 1 444 660
65. Costa Rica- 1 407 120
66. Croatia- 1 405 740
67. Uruguay- 1 304 900
68. Bolivia- 1 192 220
69. Lebanon- 1 166 140
70. Bosnia and Herzegovina- 1 107 640
71. Kenya- 1 087 900
72. Albania- 1 047 200
73. Nepal- 1 006 880
74. El Salvador- 994 680
75. Ghana- 970 820
76. Sri Lanka- 947 660
77. Lithuania- 947 140
78. Honduras- 904 480
79. Macedonia- 870 940
80. Iraq- 806 280
81. Kuwait- 796 300
82. Panama- 794 280
83. Paraguay- 661 280
84. Slovenia- 659 300
85. Democratic Republic of Congo- 648 160
86. Georgia- 615 960
87. Jamaica- 615 020
88. Palestine- 578 340
89. Senegal- 545 200
90. Nicaragua- 511 780
91. China- 500 040
92. Cyprus- 471 820
93. Trinidad and Tobago- 428 180
94. Estonia- 410 780
95. Azerbaijan- 397 820
96. Cameroon- 374 980
97. Yemen- 343 920
98. Cambodia- 308 420
99. Uganda- 307 080
100. Ethiopia- 306 400
101. Montenegro- 303 360
102. Kazakhstan- 302 600
103. Tanzania- 300 340
104. Belarus- 291 080
105. Latvia- 287 360
106. Bahrain- 282 980
107. Oman- 274 880
108. Mauritius- 269 780
109. Qatar- 255 880
110. Angola- 218 060
111. Brunei- 206 860
112. Iceland- 206 540
113. Macau- 204 700
114. Moldova- 199 520
115. Haiti- 196 940
116. Afghanistan- 188 760
117. Malta- 187 680
118. Mongolia - 177 420
119. Luxembourg- 176 380
120. Armenia- 175 060
121. Madagascar- 172 260
122. The Bahamas- 153 620
123. Rйunion- 153 380
124. Fiji- 144 420
125. Zambia- 133 120
126. Guadeloupe- 127 580
127. Martinique- 123 740
128. Mozambique- 122 340
129. Botswana- 116 640
130. Namibia- 114 060
131. Barbados- 113 820
132. Mali- 107 480
133. Maldives- 106 220
134. Guyana- 103 480
135. Benin- 98 580
136. Netherlands Antilles- 93 940
137. Rwanda- 87 740
138. Central African Republic- 85 340
139. Malawi- 79 180
140. Uzbekistan- 79 100
141. New Caledonia- 74 600
142. Suriname- 74 140
143. Mauritania- 72 180
144. Burkina Faso- 71 680
145. Gabon- 71 260
146. French Polynesia- 70 160
147. The Gambia- 67 860
148. Laos- 63 820
149. Cape Verde- 61 420
150. Republic of the Congo- 59 480
151. Djibouti- 56 400
152. Belize- 54 880
153. French Guiana- 52 840
154. Bhutan- 51 660
155. Libya- 49 220
156. Kyrgyzstan- 49 140
157. Togo- 49 040
158. Aruba- 48 340
159. St. Lucia- 47 620
160. Guam- 41 320
161. Saint Vincent and the Grenadines- 39 360
162. Papua New Guinea- 39 180
163. Sierra Leone- 38 160
164. Guinea- 31 980
165. Grenada- 29 260
166. Monaco- 29 240
167. Faroe Islands- 29 100
168. Isle of Man- 29 040
169. Antigua and Barbuda- 28 900
170. Niger- 28 820
171. Swaziland- 28 380
172. Bermuda- 28 220
173. Andorra- 27 080
174. Cayman Islands- 23 980
175. Burundi- 23 360
176. Somalia- 22 940
177. Greenland- 22 880
178. Dominica- 22 200
179. Saint Kitts and Nevis- 21 680
180. Lesotho- 19 620
181. Tajikistan- 19 500
182. Solomon Islands- 18 680
183. Chad- 18 100
184. Seychelles- 17 500
185. Gibraltar- 17 400
186. Eritrea- 17 360
187. Turkmenistan- 13 080
188. Northern Mariana Islands- 12 040
189. Turks and Caicos Islands- 11 500
190. Liechtenstein- 10 760
191. Equatorial Guinea- 10 700
192. Comoros- 10 420
193. British Virgin Islands- 9 540
194. Jersey- 9 480
195. Mayotte- 9 020
196. San Marino- 8 160
197. Federated States of Micronesia- 7 880
198. Samoa- 7 800
199. US Virgin Islands- 7 240
200. Anguilla- 6 040
201. Palau- 5 720
202. Tonga- 5 560
203. Vanuatu- 5 480
204. Guernsey- 5 140
205. Marshall Islands- 4 820
206. Kiribati- 2 640
207. Sгo Tomй and Prнncipe- 2 020
208. Falkland Islands- 1 900
209. Tuvalu - 1 380
210. American Samoa - 740
211. Aland Islands - 280
212. Nauru - 160
213. Vatican City - 20
Фэйсбүүк сайтад ордог дэлхийн хүн амыг бүсчилж авч үзвэл
1. Europe- 206 968 440- 25.50%
2. North America- 204 875 720- 38.76%
3. Asia- 163 925 820- 4.24%
4. South America- 79 742 940- 20.11%
5. Africa- 29 945 800- 3.21%
6. Australia and Oceania- 12 809 620- 36.96%
Дэлхийн хэмжээнд ийм агуу том сошиал нетворк сайтад тэгвэл Монголчууд маань хэр идэвхитэй байдаг талаар судалгааг оруулая.
Фэйсбүүк сайтад байдаг нийт Монгол хэрэглэгчидын тоо 177.420 байна.
Насны хувьд авч үзвэл
13-15 насны хэрэглэгч – 6 хувь
14-17 насны хэрэглэгч – 8 хувь
18-24 насны хэрэглэгч – 51 хувь
25-34 насны хэрэглэгч – 26 хувь
35-44 насны хэрэглэгч – 6 хувь
45-54 насны хэрэглэгч – 2 хувь
55-с дээш насны хэрэглэгч 2 хувь байна.
Хүйсийн харьцаагаар нь харвал
51 хувь – эмэгтэй
49 хувь – эрэгтэй
Дэлхий нийтэд хүлээн зөвшөөрөгдсөн энэ том дэд бүтцэд өөрсдийн гэсэн байр сууриа эзэлж бараа бүтээгдэхүүнээ сурталчлан дэлхийд гайхагдсан бренд бүтээгдэхүүнээ олон улсын зах зээлд гаргах боломж бүх хувь хүн албан байгууллага, пүүс компаниудын өмнө нээлттэй байна.
Зөв ашиглаж чадвал үлэмж хэмжээний ашгийг та бүхэнд хамгийн бага зардалаар харамгүй хүргэн гэдэгт итгэлтэй байна.
Интернет ашиглан борлуулалтаа өсгөх арга замууд
Би хэрхэн интернетийг ашиглан өөрийн борлуулалтыг өсгөх вэ?
Та Өөрийн борлуулалтаа интернет ашиглан өсгөх сонирхолтой байгаа бол дараах замуудыг ашиглаж стратегиа боловсруулах хэрэгтэй.
Эхний ээлжинд таны веб сайтад хэрэгжүүлэх хэрэгтэй зүйлүүд
- Маш сайн дизайн
- Та өөрийн веб сайтаа сэтгэл татам, үйлчлүүлэгчид хэрэглэж ойлгоход энгийн, хамгийн гол гэсэн бүтээгдэхүүн үйлчилгээрүү хэрэглэгчид хайж олж очиход амар, найдвартай итгэл төрүүлэхүйц байх ёстой.
- Маш сайн нийтлэл болон мэдээлэл, тайлбар
- Сайтын хандалтыг хардаг болгох
- Хайлтын системд нөхөрсөг болгох
- Одоогийн бодит үйлчлүүлэгчдийн и-мэйл хаягийн жагсаалт үүсгэх
Нэгэнт бид маш сайн веб сайттай болсон болохоор ямар замаар сайтад зочлох зочдын тоог нэмэх талаар бодох хэрэгтэй. Та дараах аргачлалуудыг ашиглан сайтын зочдын тоог нэмэх хэрэгтэй. Гэхдээ та нэг зүйлийг анзаарсан бол би “сайтын зочид” гэж байгааг анхаарна уу. Энэ нь юу гэсэн үг вэ? гэхээр таны сайтлуу орсон хүн болгон таны үйлчлүүлэгч болно гэсэн үг биш юм. Та доорх зургийн харна уу.
Уг зурагт үзүүлснээр хэрэв та нэг ширхэг нь 30,000₮ үнэтэй тураах бүтээгдэхүүн зарлаг байлаа гэж бодоход, танай сайтад тань хандсан зочдын зөвхөн 1% -ийг үйлчлүүлэгчээр авснаар та өдөрт 300,000₮ бүтээгдэхүүн борлуулна гэсэн үг юм. Мэдээж ямар төрлийн, хир үнэтэй бүтээгдэхүүн зарж байгаагаас үйлчлүүлэгчдийн тоо харилцан адилгүй байна. Гэхдээ хувийн харьцуулалт бол нэг их өөрчлөгдөхгүй. Тэгэхээр та сайтдаа аль олон зочид хандуулах хэрэгтэй. Ингэхийн тулд доорх аргуудаас өөрийн бизнест тохирсон оновчтой аргуудыг сонгох нь чухал. Та доорх аргачлалуудаас ашиглах боломжтой.
- Харилцааны сайтуудыг ашиглах (social network)
- Блог бичих
- Онлайн сурталчилгаа
- Хайлтын систем ашиглах
- Имэйл маркетинг
Харилцааны сайтуудыг ашиглах (social network)
Та энэ аргачлалын талаар гайхаж байгаа байж магад. Монголд энэ аргачлалыг тийм ч их ашигладаггүй гэхдээ үр дүн өндөртэй аргачлал юм. Ихэнх интернет хэрэглэдэг хүмүүс Twitter.com болон Biznetwork.mn сайтуудыг мэднэ (хэрэв та мэдэхгүй бол эндээс уншина уу). Тэгвэл эдгээрийг сайтуудыг ашиглан хэрхэн борлуулалтаа өсгөх талаар жишээн дээр ярилцъя. Та нэгэн зоогийн газрыг шинээр нээн ажиллуулж байна гэж бодъё. Танай өдрийн хоол маш олон төрлийн гайхалтай амттай. Шинэ учраас хүмүүс энэ газрыг төдийлөн сайн мэдэхгүй байгаа. Тэгвэл та twiiter.com дээр өөрийн дансыг үүсгэн аль болох олон найзуудтай болох хэрэгтэй. Ингээд танай зоогийн газар өдрийн цай дөхөөд ирэхээр хүмүүст twitter.com -р дамжуулан мэдээлэл өгч болно (өнөөдөр манай зоогийн газар өдрийн цайны цагаар “ийм жороор хийсэн ийм хоолоор үйлчилнэ”) гэх зэргээр. Мөн хямдрал болон бусдад хэрэгтэй зүйлүүдийг нэмж мэдээлэлж болно.
Жишээ нь:
- Өнөөдөр манай зоогийн газарт оройн хоол авсан хүмүүст үнэгүй дарс дагалдуулна
- Маргааш өглөөний хоолыг найзуудаараа ирж идвэл 20% хөнгөлнө
гэх мэтээр. Энэ арга хүмүүст шууд хүрнэ гэдгийг би танд амлаж байна. Энэ мэдээллээр танай зоогийн газарт очсон хүмүүс сэтгэл хангалуун байвал twitter.com дамжуулан эргэн та бүгдэд талархал илэрхийлэх нь дамжиггүй биз ээ. Энэ талархлыг уншсан хүмүүс танай зоогийн газраар үйлчлүүлэх хүсэлтэй болно. Энэ нь та бүгдийн хувьд маш том үнэгүй маркетинг болж байгаа явдал юм. Уг аргыг ашиглахад ямар ч илүү үнэ төлөх хэрэггүй.